Gentleman Styles
“You never get a second chance to make a first impression.”
Heb je er genoeg van dat oude gezegde te horen? Als dat zo is, is dat waarschijnlijk omdat je het zo vaak hebt gehoord. Weet je waarom je het zo vaak hebt gehoord? Omdat het waar is.
Eerste indrukken zijn de belangrijkste uitwisseling van gevoelens in het leggen van contacten. Of je nu op zoek bent naar vrienden, aan het netwerken bent, of je nu werkgever of werknemer bent. De eerste indruk van een persoon blijft hangen, of je nu van mening verandert of niet.
Bovenstaande uitdrukkingen worden vandaag de dag vaak vervangen door de woorden ”alleen het resultaat telt”. Wat betekent deze uitdrukking eigenlijk, die duidelijk een andere drijfveer heeft? Is alleen het eindresultaat van belang of zijn ook de voorbereiding daarop en het proces richting het eindresultaat?
Elke ondernemer voelt zich daarom uitgedaagd die uitspraak te trotseren en zal je vertellen dat mensen belangrijker zijn dan geld, zelfs in het slechts denkbare scenario.
The Gentleman
Is de ‘Gentleman’ het aloude beeld van een gladgeschoren heer in een donkerblauwe krijtstrepen maatpak met bolhoed en paraplu?
Of hoort het bij de nostalgie van traditie en goede gewoontes. Traditie en goede gewoontes hebben inmiddels plaatsgemaakt voor keuzevrijheid. Dus die bolhoed en krijtstrepen maatpak zien we niet al te vaak en ook de daarmee geassocieerde gedragingen niet.
Waar destijds (9 dec. ’98) prins Claus zijn ‘juk’ (de das) van hem wierp met de legendarische woorden; ‘stropdasdragers aller landen verenigt u: werp het touw af dat u hindert’, zijn het voor veel mannen juist die accessoires om een statement te maken, stijlicoon te willen en te durven zijn.
Voor die ‘gentlemen’ is Mister Seven het goede adres voor een (krijtstrepen) maatpak, de ambachtelijk gemaakte dassen, pochetten, schoenen, handschoenen, paraplu’s, pennen, geuren, scheermessen en -kwasten, de whisky en sigaren!
The Businessman
Voor de businessmannen onder ons is de uitspraak ‘de eerste klap is een daalder waard’ geen onbekende. Maar hoe doe je dat.
Realiseer je daarom het volgende;
Informatieoverdracht (wat we zeggen) gebeurt maar voor 7 % door de inhoud. De rest van onze communicatie is namelijk non-verbaal: (55% non-verbale signalen, 38% intonatie van je stem) en bijzonder bepalend voor een succesvolle eerste indruk! Je non-verbale signalen, meer dan de helft dus, heeft invloed op de indruk die we achterlaten.
‘Succes aantrekken’.
Herken je de pijn (het probleem) en zoek je een oplossing (een medicijn) dan wil ik je graag helpen voor een goed resultaat (dat is fijn). Ik help je graag succes aan te trekken!
The Travelling man
‘Being a gentleman never goes out of style. Nowadays a real gentleman works hard and plays hard. You are well travelled, well-educated and well dressed. Being a gentleman suits you’
Met deze quote heb ik de doelgroep Mister Seven proberen te duiden. De snelheid en de mobiliteit van de hedendaagse maatschappij zorgt ervoor dat we ons makkelijk en snel moeten kunnen verplaatsen.
Mister Seven heeft daarom kreukvrije stoffen beschikbaar binnen het maatwerk. Daardoor kunt u zich als een heer verplaatsen zonder dat het afbreuk doet aan de stijl van uw outfit.
Niet alleen qua kleding, maar ook qua bagage heeft Mister Seven een aantal uitgekiende producten en merken gevonden die daarvoor bijzonder van dienst kunnen zijn.
The Familyman
Na een dag hard werken schuiven, wij mannen, graag onze vermoeide benen onder de keukentafel bij moeders de vrouw voor een warme hap en een relativerend gesprek. Die whisky en wijn-praat met sigaar bewaren we voor later op avond bij een knapperend haardvuur.
Maatpak uit en snel een casual outfit aan. Je trekt je makkelijkste jeans aan met T-shirt of trui. Je monks vervang je voor gemakkelijke sneakers. Zo kunnen we ook de heer des huizes zijn!
Voor die mannen heeft Mister Seven een aantal fantastische relaties met de meest mooie producten.
Je op maat gemaakte jeans in favoriete kleur, kopen en stiksel. Kwaliteits wollen truien die niet door kinderhanden zijn vervaardigd, maar op een eerlijke en ambachtelijke manier.
Een goede fles wijn, whisky of een lekkere sigaar. Prachtige huidverzorgingsproducten of een lekkere geur. Een goede scheerzeep met het juiste scheermes. Een mooi horloge, armband of ring.
In mijn blog ‘Mister Seven Says’ komen al deze ‘mannen-habits’ aan de orde en praten we u bij over nieuwe trends en nieuwe merken, achtergronden en uiteraard het ambachtelijke van al deze producten.
The Partyman
Mannen houden van een feestje op z’n tijd. Galadiner, receptie of concertbezoek, mannen willen stijlvol gekleed. Van Black Tie tot Jacquet, van White Tie tot dinercoat.
Met al die dresscodes en kledingvoorschriften weten wij wel raad!
The Weddingman
Je trouwdag.
De dag van je leven moet een feest zijn waar je familie en vrienden jaren later nog over spreken! Alles wordt tot in de puntjes geregeld, zo ook je trouwpak.
Daarbij is comfort uitermate belangrijk. Die dag moet alles perfect op maat zijn. Daarom is het belangrijk dat je bij aanschaf van een trouwpak rekening houdt met alle activiteiten van die dag en rekening houdt met het weertype van ieder seizoen.
Plan daarom ruim van tevoren een afspraak om te overleggen wat je wensen zijn en laat me met je meedenken over de kleur, stofsoort, stijl, accessoires, schoenen, welke geur je wilt dragen etc.
Als je daarvoor de tijd neemt zal je merken dat je op een comfortabele manier kan toeleven naar de dag van je leven!
The Sportsman
Mannen die hard werken moeten ook ontspannen en hun energie kunnen ontladen. Sporten helpt daarbij en houdt ons mannen fit!
Regelmatig houden we u via Mister Seven Says op de hoogte van de ontwikkelingen en trends binnen de sportwereld. Verder wil ik verschillende sportactiviteiten ondersteunen ten bate van de netwerkmogelijkheden elkaar op een andere en directere manier te leren kennen.